Lukk

Anskaffelse, oppsett og bruk av et vedlikeholdsstyringssystem

Asset managment? ERP eller FDV? Det er litt å velge i - la vår erfaring bli din.

Asset Managment er et engelsk begrep som ikke er like rett frem å oversette. Samtidig så er det veldig presist og greit å forstå på engelsk. Vi skal ta vare på våre eiendeler, vårt produksjonsutstyr og våre ansatte.

Anskaffelse

Til å hjelpe oss med dette er det utviklet en mengde programvare. Noen gjør alt, og andre har spesialisert seg på spesielle bransjer eller enkelte områder. Anskaffelse av slik programvare er ofte krevende. Hva trenger jeg? Passer det våre arbeidsrutiner? Hvilke leverandører er langsiktige? Skal jeg velge en modul i et ERP-system, eller skal jeg ha noe som bare omhandler styring av vedlikehold.

Implementering

Når valget er tatt på hvilket system som skal trygge ditt selskaps viktigste ressurser, kommer en kritisk implementeringsfase. En fase som en programvareleverandør vil gjøre hurtigst og billigst mulig, mens du som kjøper gjerne trenger tid til å bli kjent med alt det nye. Trenger litt modning, litt erfaring. Det som er sikkert er at de valgene du gjør i denne fasen, er avgjørende for effekten du får på lang sikt. 

Vår erfaring blir din

Vi i MainTech har vært brukere i de fleste markedslederne innen ERP- og FDV-programvare, og vi har bidratt i mange anskaffelser og implementeringer av store og små systemer. Ikke minst vet vi hva som skal til etter at implementeringen er ferdig, for at valget skal gi en varig forbedring. Vår erfaring blir din, og du kan få spesifisert din forespørsel mer presist, bruke tid på de riktige leverandørene og implementere løsningen med riktig støtte til selskapets prosesser og ansatte.